No | Hadis Metni | Kaynak |
7569 | Sizden biri, yağ sürünmek istediği zaman kaşlarından başlasın. Zira böyle yapması baş ağrısını giderir. Kaşlar, Ademoğlunun vücudunda ilk biten tüylerdendir. | Ramuz el e-hadis, 26. sayfa, 3. hadis |
8482 | Allah (z.c.hz.) buyurdu: "Biz malı insana ibadet için ihsan ettik. Namazını kılsın, zekâtını versin." Bu Adem oğlu bir vadiye sahip olunca ister ki, ikincisine de sahip olsun. İkincisine sahip olunca ister ki, üçüncüsüne de sahip olsun. Adem oğlunun karnını toprak doldurur. Sonra bir kısmına Allah tevbe nasib eyler. | Ramuz el e-hadis, 88. sayfa, 8. hadis |
9052 | Allah (z.c.hz) Adem oğluna korktuğunu musallat eder. O Allah'dan başkasından korkmazsa, kimseyi ona musallat etmez. (Yani ona başkası hakim olamaz) Allah Adem oğlunu, bir şey beklediği adama ısmarlar. Eğer Adem oğlu sırf Allah'tan isterse, Allah onu başkasına bırakmaz. | Ramuz el e-hadis, 139. sayfa, 3. hadis |
9160 | Ben, kıyamet gününde Adem oğlunun seyyidiyim, iftihar etmem. Livâhül Hamd elimdedir, iftihar etmem. O günde Benim sancağımın altında Adem (a.s.) dahil, toplanmayan hiç bir Peygamber yoktur. Ben arzın yarılıpta baas olunacak insanların ilkiyim, iftihar etmem. Ben şefaatçilerin ilkiyim. Ve şefaati makbul olanların da ilkiyim. Gene de iftihar etmem. | Ramuz el e-hadis, 152. sayfa, 2. hadis |
9244 | Size en cömerd olanı haber vereyim mi? En cömerd Allah'dır. En cömerd Allah'dır. Ben ise Adem oğlunun en cömerdiyim. Onların Benden sonra en sonra en cömerdi ise şu kimselerdik ki: İlim öğrendi ve ilmini yaydı. İşte bu kimse kıyamet gününde tek başına bir ümmet olarak baas olunur. bir de şu kimsedir ki; Allah yolunda ölünceye kadar nefsini cömerdce harcadı. | Ramuz el e-hadis, 163. sayfa, 5. hadis |
9798 | "Rakub" evladı kalmıyana denir. bir müslim erkek veya kadın yoktur ki, onların üç evladı ölsün de, bu sebeble Allah onları Cennete sokmasın. ( bir kadın oğlunun ölmesine çok üzülmüş ve Efendimize (s.a.v)'e gelip, ben evladı yaşımayan bir Rakub'um demiş. Onun üzerine bu hadisi şerif buyurulmuştur.) | Ramuz el e-hadis, 211. sayfa, 7. hadis |
10027 | Yalan, Adem oğlunun aleyhinde yazılır. (Müsabaha edilmez) Üç hal müstesna: iki kişinin bozulmuş olan arasını yatıştırmak için söylenen yalan, kendi ailesini (dirlik düzenlik düşüncesi ile) razı etmek için söylenen yalan bir de harbde yalan, Esasen harb hud'adır. | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 13. hadis |
11541 | Adem oğluna maldan iki dere akıtılsa, üçüncüsünü temenni eder. Adem oğlunu ancak toprak doyurur. Allah ise tevbe edenin tevbesini kabul eder. ( Mala gönül vermek bir suçtur. Tevbe eden kurtulur) | Ramuz el e-hadis, 358. sayfa, 1. hadis |
11606 | Adem oğlunun üzerine gelen hiçbir gün yoktur ki, o günde bir münadi şöyle seslenmesin: "Ey Adem oğlu! Ben yeni bir mahlukum. Yarın ben senin üzerine şahidim. Bende hayır işle ki yarın lehine şehadet edeyim. Eğer ben geçersem beni artık göremeyeceksin." Gece de bunun gibi söyler. (Lisanı hal ile ihtarda bulunuyor) | Ramuz el e-hadis, 363. sayfa, 9. hadis |
11611 | Adem oğlunun barınacak bir yeri, avretini örtecek elbisesi ve biraz ekmekle suyu oldu mu artık bir şey demeye hak sahibi değildir. | Ramuz el e-hadis, 364. sayfa, 3. hadis |