No | Hadis Metni | Kaynak |
7313 | Mehdi ile müjdelenin. O Kureyş'ten ve Ehlibeytimden bir kişidir. O insanların ihtilaf ve içtimai sarsıntılar içinde bulundukları bir sırada çıkar. O yeryüzünü, kendinden önce zulüm ve baskı ile doldurulduğu gibi, adalet ve insaf ile doldurur. Ondan yer ve gök ehli razıdır. Ve O malı "Sahâhan" olarak taksim eder. Dediler ki: "Sahâhan nedir?". Buyurdu ki: "Seviye üzere" demektir. Ve ümmeti Muhammed (s.a.s.)'in kalblerini zenginlikle doldurur ve adaleti onları ihata eder. O kadar ki bir munadiye: "Kimin ihtiyacı varsa bana gelsin" diye nida etmesi emrolunduğunda, bir kişiden başka kimse gelmez. O kimse istekte bulunur. O da "Sâdin'e (hazinedara) git, sana versin" der. O da gider ve: "Ben Mehdi tarafından kendisine istediği verilmesi için gönderilen kimseyim" dediğinde hazinedar: "Al " der. O da alır. Fakat aldığını taşımaya gücü yetmez. Bunun üzerine taşıyabileceğini alır, fazlasını geri bırakır. O malla çıkar ama sonra pişman olur ve: "Ümmeti Muhammed'den (s.a.s.) nefis cihetinden en aç gözlüsü herhalde benim. Onların hepsi de bu mala davet olundukları halde benden başkası buna icabet etmedi" diyerek aldığı malı iade etmek ister. Hazinedar da: " Biz verdiğimizi katiyyen geri almayız" der. Bu devir altı, yedi, sekiz veya dokuz sene devam eder. Bundan sonraki hayatta ise hayır yoktur. | Ramuz el e-hadis, 7. sayfa, 7. hadis |
8839 | Deccalın önü sıra hilekâr seneler vardır. O senelerde sadıklar yalanlanır, yalancılar tasdik olunur. Eminlere hain, hainler emin nazarı ile bakılır. Ve halıkın umuru hususunda "Rüveybida" söz sahibi olur, "Rüveybida nedir?" diye soruldu. Buyurdu ki: "Umumun işlerinde söz sahibi olan fasık bir kimsedir. | Ramuz el e-hadis, 117. sayfa, 2. hadis |
8989 | Cin taifesinin mü'minlerine de sevap vardır. Denildi ki: "Sevabları nedir?" Buyurdu ki: Onlar Â'rafta olurlar Cennette olmıyacaklar, "Â'raf nedir?" diye soruldu. Buyurdu ki, Cennet duvarıdır. Orada nehirler akar, ağaç ve meyvalar biter. | Ramuz el e-hadis, 132. sayfa, 10. hadis |
9642 | Haccı mebrurun Cennetten başka mükafatı yoktur. "Haccı mebrur nedir?" diye soruldu. Buyuruldu ki, etrafına selam vermek ve yemek yedirmektir. | Ramuz el e-hadis, 201. sayfa, 8. hadis |
10536 | Bana Cebrail (a.s.) ağlıyarak geldi. Dedim ki, seni ağlatan şey nedir? Dedi ki: "Allah Cehennemi yaratalı beri gözüm kurumadı. İsyan ederim de beni oraya atar diye korkuyorum." | Ramuz el e-hadis, 270. sayfa, 6. hadis |
10966 | Ümmetimden iki sınıfın İslamiyetten nasibi yoktur: Mürciye ve kaderiye. Denildi ki: "Mürciye nedir?" Buyurdu ki: "İman sözden ibarettir, amel değildir, diyenlerdir. Denildi ki: "Kaderiye nedir?" Buyurdu ki: "Şer takdir edilmemiştir, diyenlerdir." | Ramuz el e-hadis, 308. sayfa, 11. hadis |
11701 | Allah'ın melekleri için de seçtiği şu tesbih dir ki o: "Subhânallahi ve bi hamdihî" dir. ('Kelamın efdali nedir?' diye sorulduğunda bu hadis varid olmuştur.) | Ramuz el e-hadis, 371. sayfa, 3. hadis |
11726 | nedir bu bazı kavmin hali ki, benim yaptığım şeyden kaçınıyorlar. Vallahi Ben onlardan ziyade Allah'dan korkan ve onu tanıyanım, ne diye çekiniyorlar. (Kadınlarla evlenmek ve münasebet meselesi.) | Ramuz el e-hadis, 373. sayfa, 2. hadis |
11727 | nedir şu kavmin hali ki, Allah'ın hududu ile oynuyorlar. Seni boşadım, seni aldım diyerek. Seni boşadım seni aldım diyerek. | Ramuz el e-hadis, 373. sayfa, 3. hadis |
12127 | Bana itaat eden Allah'a itaat etmiş, Bana isyan eden de Allah'a isyan etmiş olur. Emire itaat eden Bana itaat etmiş, emire isyan eden de Bana isyan etmiş demektir. Emir bir siperdir. Onunla arkasında savaşılır ve korunulur. Emir takva ile emreder ve adil olursa me'cur olur. Takva ile emretmezse günahı kendinedir. (Emir facir diye harpten geri durulmaz) | Ramuz el e-hadis, 405. sayfa, 5. hadis |