No | Hadis Metni | Kaynak |
7729 | Sizden birisi küçük abdest bozduğunda uzvunu sağ eliyle tutmasın, sağ eliyle taharetlenmesin, bir şey içtiğinde kabın içine nefeslenmesin. | Ramuz el e-hadis, 37. sayfa, 10. hadis |
7762 | Bir kimse abdest aldığında, abdestini güzelce alır, sonra namaza kalkar ve o namazın rükû'unu, secdelerini ve ondaki kıraati tam olarak yerine getirirse, namazı ona: "Sen beni muhafaza ettiğin gibi Allah da seni muhafaza etsin" der. Sonra o namaz, bir ziya ve nur ile semaya yükseltilir ve o namaz için semanın kapıları açılır. Kul abdestini güzel almaz, rükû, secde ve kıraatını tam yapmazsa, namazı ona: "Sen beni zayi ettiğin gibi Allah da seni zayi etsin." der. Sonra o namaz, üzerinde bir zulmet olduğu halde semaya yükseltilir. Lakin semanın kapıları açılmaz. Sonra o namaz eski bir elbise gibi dürülür ve sahibinin yüzüne vurulur. | Ramuz el e-hadis, 39. sayfa, 15. hadis |
7763 | Bir kimse abdestini güzelce alır, sonra namaz için evinden ayrılırsa ki, onun bu çıkışı ancak namaz içindir. Allah o kimseyi attığı her adım için bir derece yükseltir ve attığı adımları sebebiyle ondan hataları dökülür. | Ramuz el e-hadis, 39. sayfa, 16. hadis |
7778 | Sizden birisi geceleyin helaline yakın olma durumunda inzal vaki olmazsa, namaz için aldığı abdest gibi abdest alsın. ( mensuh) | Ramuz el e-hadis, 40. sayfa, 14. hadis |
9411 | Hangi müslüman ki Allah yolunda bir ok attı, ister isabet etsin, ister etmesin, o müslüman için, İsmail (a.s) oğullarından bir köle azad etmenin ecri gibi, ecir vardır. Hangi bir kimse ki, Allah yolunda beyazlaştı (ihtiyarladı), o beyazlık ona nurdur. Hangi bir müslüman ki müslüman bir köleyi azad etti, azad edilenin her azası, azad edenin her bir azasına ateşten fidye olur. Her hangi bir kimse ki namaz kılmak maksadı ile uykudan kalkar, abdest azalarına suyu dökünce mevcut günah ve hatalarından kurtulur. Namaz kılarsa, Allah Teala o namaz sebebile derecesini yükseltir ve sonra da uyursa, salimen uyur. | Ramuz el e-hadis, 182. sayfa, 2. hadis |
9657 | abdesti bozan hades ikidir: Lisanın hadesi, fercin hadesi. Bu ikisi bir değildir. Lisanın hadesi, fercin hadesinden daha ağırdır. Her ikisi için de abdest lazımdır. (Birinicisi için farz değil, mesnundur) | Ramuz el e-hadis, 202. sayfa, 9. hadis |
10541 | Geldin. Bana namazdan soruyorsun. Sen daha abdest için yüzünü yıkadığında, günahların, gözünün kirpiklerinden dökülür. İki elinin bileklerini yıkadığında, günahların tırnaklarından dökülür. Başını mesh ettiğinde, günahların başından dökülür. Ayaklarını yıkadığında, günahların, iki ayağının tırnaklarından dökülür. (Namazın sana cabaya kalır) | Ramuz el e-hadis, 270. sayfa, 11. hadis |
10758 | Ümmetimden öyle adamlar vardır ki, onlardan biri gecenin bir kısmında kalkar da onun üzerinde (Şeytanın akşamdan bağladığı) düğüm varken, kendine ibadet için tedbir yapar ve abdest alırsa, ellerini yıkadığında bir düğüm çözülür. Yüzünü yıkadığında yine bir düğüm çözülür. Dirseklerine kadar kollarını yıkadığında bir düğüm daha çözülür. Başını mesh ettiğinde yine bir düğüm çözülür. Ayaklarını yıkadığında bir düğüm daha çözülür. Başını mesh ettiğinde yine bir düğüm çözülür. Ayaklarını yıkadığında da bir düğüm çözülür. Allah teala hicabın arkasında olanlara (melaikeye) o zaman şöyle buyurur: "Bakın şu kuluma, Benden istemek için nasıl nefsinin çaresine bakıyor. Şu kulum ne isterse onundur." | Ramuz el e-hadis, 289. sayfa, 4. hadis |
11022 | Bir adamın namaz için abdest alıp temizlenmesi üzerine, Allah onun günahlarını örter. Namazının sevabı ise kendine fazladan kalır. | Ramuz el e-hadis, 313. sayfa, 2. hadis |
11548 | Eğer kaderi bir şey değiştirseydi, nazar sebkat ederdi. Nazar için birinizin abdest azalarını yıkamak isterlerse esirgemeyin. (Yıkayıp suyunu almak isterlerse) | Ramuz el e-hadis, 358. sayfa, 8. hadis |