No | Hadis Metni | Kaynak |
9736 | Dua ile Allah teala arasında perde vardır. Bunu Ancak Hz. Muhammed (s.a.v) ve aline selat-ü selam kaldırır. | Ramuz el e-hadis, 207. sayfa, 11. hadis |
9747 | Dünya ve dünyadakiler mel'undur. Ancak Zikrullah ve ona müteallik olan şeyle alim yahut mütealim müstesna. (Bir şeyi Allah emretmiştir demek "Zikir" ve onu yapmaya geçmek "müteallik olan" demektir. İlim, İlm-i Hak, İlm-i dindir.) | Ramuz el e-hadis, 208. sayfa, 3. hadis |
9771 | Rüya bir kuşun ayağına asılı bir haldedir, sahibi söz etmedikçe. Sahibi onu anlatırsa düşer. Onun için rüyayı Ancak alime, nâsiha veya akıllı bir kimseye anlatın. Ve salih rüya Nübüvvetin kırk altı cüzünden bir cüzdür. | Ramuz el e-hadis, 209. sayfa, 9. hadis |
9772 | Müminin sevindiği rüya, Nübüvvetin kırk altı cüzünden bir cüzdür. Kim böyle bir rüya görürse sevdiğine anlatsın. Kim de hoşa gitmiyen bir rüya görürse, o rüya Ancak şeytandandır ve o kimseyi hüzünlendirmek istemiştir. O zaman sol tarafına üç defa tükürsün. Sussun ve rüyasını hiç kimseye anlatmasın. | Ramuz el e-hadis, 209. sayfa, 10. hadis |
9823 | Cömertlik, Cennette biten bir ağaçtır. Cömertliğin gireceği yer, Ancak Cennetir. Hasislik ise Cehennemde yetişen bir ağaçtır. Hasisin gireceğin yer ise Cehennemdir. | Ramuz el e-hadis, 213. sayfa, 4. hadis |
9825 | Cömert, Ancak Allah'a hüsnü zannı olduğundan cömertlik yapar. Hasis ise Ancak Allah'a sui zannı sebebiyle cimrilik yapar. | Ramuz el e-hadis, 213. sayfa, 6. hadis |
9828 | Gizli aşikareden efdaldır. Ancak, örnek olmayı ümid ederse aşikarelik gizliden efdaldir. (Sadaka ve ibadet hususlarında) | Ramuz el e-hadis, 213. sayfa, 9. hadis |
9837 | Dinlemek ve itaat etmek her müslümana borçtur. Hoşlansa da, hoşlanmasa da, Ancak, günahla emrolunmadıkça, Eğer masiyetle emrolunursa ne dinler, ne de itaat eder. | Ramuz el e-hadis, 214. sayfa, 2. hadis |
9878 | Şehid öldürülmesinin elemini, Ancak sizin pire ısırmasını duyduğunuz gibi duyar. | Ramuz el e-hadis, 216. sayfa, 11. hadis |
9925 | Taun, Allah'ın istediğine gönderdiği bir azabtır. Allah, bunu müminlere rahmet olarak kılar. Bir kimse, beldesinde taun vaki olur ve o da onu sabırla ve sabrına karşılık sevab umarak beklerse ve Ancak Allah'ın yazmış olduğu şeyden başkasının kendisine isabet etmiyeceğini bilerek karşılarsa, o kimse için bir şehid ecrinin misli vardır. | Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 12. hadis |