No | Hadis Metni | Kaynak |
10453 | Şu üç şey imanın esasındandır: "La ilahe illallah" diyenden el çekmek. Biz bunu diyene bir günahı sebebiyle, küfür isnad edemeyiz ve bir amelinden dOlayı da islamiyetten çıkaramayız. "Cihad" Bu, Allah (z.c.hz) lerinin Beni baas etmesinden itibaren, deccal ile Olan harbine kadar devam edecektir. Cihada alimin adaleti de, zalimin zulmu de mani Olamaz. (Yani başımızdakier zalim. Ben Onun bayrağı altında harp edemem yOk) "Kaderin hepsine" (Hayır ve şerrin Allah'tan OlOr:green'>Olduğuna)" iman etmek. | Ramuz el e-hadis, 259. sayfa, 11. hadis |
10455 | Üç şey vardır ki, Onları yapmak, kimseye helal Olmaz: Bir kimsenin, bir kavme imam OlOr:green'>Olduğu halde duayı kendisine tahsis etmesi. Bunu yaparsa hiyanet etmiş Olur. Bir evin içerisine müsaadesiz bakmak. Destursuz eve girmek gibi Olur. İdrar sıkıştırırken, hafiflemedikçe namaz kılmak. | Ramuz el e-hadis, 259. sayfa, 13. hadis |
10471 | Bir üç, bir üç daha, bir üç daha. Birinci üçe gelince: Üç zümreye yemin Olmaz. Üç zümre melundur, Üç zümre de vardır ki, Onlar hususunda şüphe ederim. Kendilerinde yemin Olmıyan üçe gelince; Evladın babasına yemini, kadının kOcasına yemini, kölenin efendisine yemini Olmaz. Mel'unlara geince: Ana-Babaya lanet eden melundur. Allah'tan gayrisi için kurban kesen melundur. Arazinin hudud işaretlerini değiştiren de melundur. Hakkında şüphe ettiklerime gelince: Uzeyr (a.s) bilmem Peygamberdir, bilmem değil. Tubba mel'un OlOr:green'>Oldu mu Olmadı mı bilmem. (SOnradan müslüman Olmuş) "Had"ler, sahibine kefaret Olur mu Olmaz mı bilmem. (SOnradan kefaret Olmuş) | Ramuz el e-hadis, 261. sayfa, 5. hadis |
10472 | Üç şey kardeşinin muhabbetini celbeder: Mülaki OlOr:green'>Olduğunda Ona selam vermen, meclislerde Ona yer açman, kendisini en çOk hOşlandığı ismi ile çağırman. | Ramuz el e-hadis, 261. sayfa, 6. hadis |
10478 | Şu üç şey, kişinin iman ahlakındandır: Gazablandığı zaman, gazabı Onu batıla sevketmez. HOşnut OlOr:green'>Olduğu zaman hOşnutluğu Onu haktan ayırmaz, iktidar sahibi OlOr:green'>Olduğu halde, iktidarı, Onu harama sevketmez. | Ramuz el e-hadis, 262. sayfa, 4. hadis |
10481 | Bir kimse şu üç şeyi yaparsa imanın tadını tatar: Yalnız Allah'a kul Olur ve "La ilahe illallah" der, gönül hOşluğu ile zekatını verir, şöyle ki: yaşlısını, zayıfını, hastasını, adisini değil, fakat malın Ortasından verir. Muhakkak ki Allah, Onun en güzelini sizden istemez. Lakin, en kötüsünü de emretmemiştir. Nefsini tezkiye eder. Denildi ki, "Nefsi tezkiye ne demektir?" Buyurdu ki: "Kişinin nerede Olursa Olsun, Allah'ın kendisi ile beraber OlOr:green'>Olduğunu bilmesidir. | Ramuz el e-hadis, 262. sayfa, 7. hadis |
10501 | Şu üç şey kul için, öldükten sOnra da câri kalır: Sadaka-i cariye, faydalı ilim, kendisinden sOnra Allah'ı zikreden nesil. | Ramuz el e-hadis, 264. sayfa, 6. hadis |
10509 | Üç kimse, kıyamette, Allah'ın gölgeliklerinden başka hiçbir gölgenin Olmadığı günde Arş-ı Âlâ'nın gölgesinde bulunacaktır: Nereye yönelse, Allah'ın kendisi ile OlOr:green'>Olduğunu bilen adam. Bir kadının zina teklifini reddeden adam. Bir kimseyi, Allah'ın Celali için seven adam. | Ramuz el e-hadis, 266. sayfa, 2. hadis |
10544 | Kalem, şakî ile saîd arasında yazdı ve dört şeyden fâriğ OlOr:green'>Oldu: İnsanın yaradılışı, ahlakı, rızkı ve eceli. | Ramuz el e-hadis, 271. sayfa, 1. hadis |
10558 | Allah (z.c.hz.)'leri Adem Oğlundan çıkanı dünyaya misal Olarak gösterdi. Bu, gaita ve idrardan kinayedir. Yani insandan çıkan şeyler, bundan evvel, çeşitli, temiz yumuşak yemeklerdi ve temiz ve içilmesi hOş içeceklerdi de, bunun akibeti gördüğünüz gibi OlOr:green'>Oldu. İşte dünya da nefis ve hOş manzaralıdır. Nefislerde bu süsünden dOlayı bu dünyaya heves eder. Cahil, akibetini düşünmeyip Onun dışını ziynetine, ebedi kalıcı zannederek aldanır. Akıllının kalbi ise Ona yatmaz. Bilgisi ile Ona aldanmaz. Bilir ki O, muvakkat bir fanidir. Bir müddet faydası Olsa da, ölüm, dünyada yaşayana çaresiz gelecek ve dünyadan Onun alakasını kesecektir. | Ramuz el e-hadis, 271. sayfa, 15. hadis |