No | Hadis Metni | Kaynak |
12221 | Kim özürsüz olarak Cuma'yı terkederse, bir dinar tasadduk etsin. Bulamazsa yarım dinar versin. | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 3. hadis |
12224 | Kim esasen batıl olan yalanı terk ederse, Allah ona Cennetin kenarında bir köşk bina eder. Kim haklı olduğu halde cidali terk ederse, ona Cennetin ortasında bina verir. Kim de ahlakını (riyazetle) güzelleştirirse ona Cennetin âlâsında bina yapar. | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 6. hadis |
12225 | Kim sarhoşluk sebebiyle namazı terkederse dünya ve üzerindekiler kendisininken sonra kaybetmiş gibi olur. Kim sarhoşluk sebebiyle dört defa namazı terk ederse, ona "Habel" çamurundan içirmesi Allah üzerine hak olur. Denildi ki: "Habel çamuru nedir?" Buyurdu ki: "Ehli Cehennemin pis akıntılarıdır." | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 7. hadis |
12227 | Kim bir masiyeti Allah korkusundan terk ederse, Allah onu razı eder. | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 9. hadis |
12229 | Kim özürsüz olarak üç Cuma'yı terk ederse münafıklardan yazılır.(Kasıt ameli nifaktır) | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 11. hadis |
12230 | Kim zaruret olmaksızın arka arkaya üç Cuma'yı terk ederse, Allah onun kalbini mühürler. | Ramuz el e-hadis, 412. sayfa, 12. hadis |
12473 | Bir kimseye dünya ve ahiret arz olunsa, ahireti alıp dünyayı terk etse, Ona Cennet vardır. Eğer dünyayı alıp ahireti terk ederse, ona Cehennem vardır. | Ramuz el e-hadis, 430. sayfa, 8. hadis |
12884 | Bir kadın kocasına dünyada eza ederse, o adamın hurilerden olan zevcesi şöyle der: "Allah kahretsin eza etme ona. Üç günlük koltuğa sığınmış senin yanında muvakkattır o. Kısa zaman sonra seni terkedecek." der. | Ramuz el e-hadis, 465. sayfa, 5. hadis |
12912 | Namazı kasden terketmeyin, ey kadın. Kim namazı kasden terkederse, Allah ve Peygamberin zimmetinden çıkar. | Ramuz el e-hadis, 467. sayfa, 5. hadis |
14409 |
Nu'mân ibnu Beşîr (R) şöyle demiştir: Peygamber (S) şöyle buyurdu: "Halâl olan şeyler bellidir. Haram olanlar da bellidir. Fakat halâl ile haram arasında bir takım şübheli şeyler vardır. Her kim kendisince günâh olması sezilen bir şeyi terk ederse o, harâmlığı apaçık olan şeyi daha çok terkedici olmuştur. Her kim günâh olması şübheli olan şeye cür'et ederse, bu da harâmlığı apaçık olan şeylere dalmağa yaklaşmıştır. Ma'siyetler (haramlar) Allah'ın korusudur. Her kim sürüsünü korunmuş arazî etrafında otlatırsa, o koruluğa düşmesi yakın olur"
| Buhari - KİTABU'L-BUYU' - 5 |