No | Hadis Metni | Kaynak |
9897 | Namaz ikişer rekat kılınır. Her iki rikatta tahiyatı oku. Tadarru et, huşu et, tezellül et ve öylece iki elini kaldırıp "Ya Rabbi, Ya Rabbi" de. Kim böyle yapmazsa o namaz eksiktir. | Ramuz el e-hadis, 218. sayfa, 14. hadis |
10631 | Beni İsrailden bir taife kabristanlarına geldiler ve şöyle dediler: "İki rekat namaz kılsak da dua etsek ve Allah'dan, ölülerden birini çıkarmasını ve o kimseden ölüm hakkında istediğimizi bize haber vermesini istesek." Ve bunu yaptıklarında, bir adam kabirden başını çıkardı. Onun iki gözü arasında secde eseri de vardı. Dedi ki: "Ey adamlar! Benden ne istediniz? Öleli yüz sene olduğu halde ölümün harareti şu ana kadar üzerimden geçmedi. Allah'a dua edin de beni olduğum hale avdet ettirsin." | Ramuz el e-hadis, 277. sayfa, 4. hadis |
10780 | Verağ sahibi bir adamın iki rekatı, karışık amellinin bin rekatından hayırlıdır. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 8. hadis |
10781 | Gecenin son bölümünün ortasında, Adem oğlunun kıldığı iki rekat namaz, dünya ve dünyadakilerden hayırlıdır. Ümmetime zor olacağını bilmeseydim, onlara "teheccüdü" mecburi kılardım. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 9. hadis |
10782 | "Duhadan" iki rekat, Allah yolunda kabul olunmuş bir hac ve bir umreye bedeldir. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 10. hadis |
10783 | Sarıkla kılınan iki rekat namaz sarıksız kılınan yetmiş rekat namazdan efdaldir. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 11. hadis |
10784 | Evli adamın iki rekatı, bekarın sekseniki rekatından hayırlıdır. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 12. hadis |
10785 | Misvak kullanıldıktan sonra kılınan iki rekat namaz, misvaksız yetmiş rekattan efdaldir. Gizlide olan dua, aşikare olan yetmiş duadan efdaldir. Gizlide verilen sadaka ise aşikare verilen yetmiş sadakadan efdaldir. | Ramuz el e-hadis, 291. sayfa, 13. hadis |
12045 | Bir kimse Cuma'dan bir rek'ate yetişirse, bir rekat daha ilave eder. Teşehhüde yetişirse dört rikat kılar. (İmamı Azama göre yine iki rekat kılar.) | Ramuz el e-hadis, 399. sayfa, 7. hadis |
12046 | Bir kimse sabah namazından bir rek'ate güneş doğmadan yetişirse, sabah namazına yetişmiştir. Kim de ikindiden bir rekate güneş batmadan evvel yetişirse, ikindiye yetişmiş demektir. (Birinci husus Şafii kavli olup İmam-ı azama göre yetişmiş sayılmıyor.) | Ramuz el e-hadis, 399. sayfa, 8. hadis |