No | Hadis Metni | Kaynak |
11970 | Mekarim-i ahlak on şeydir. Adamda bulunur, oğulda olmaz, oğulda olur, babada olmaz, kölede olur efendisinde olmaz. Allah onları saadet murad ettiği Kimselere taksim eder: Sözü doğru olmak, harpte sadakat, saili boş çevirmemek, iyiliği karşılıksız bırakmamak, hıfzı emanet, sıla-ı rahim, kendisini komşuya karşı borçlu bilmek, yol arkadaşına kendini borçlu bilmek, misafiri ağırlamak ve hepsinin başı da hayadır. | Ramuz el e-hadis, 394. sayfa, 3. hadis |
12037 | Bir Kimse borcu eda niyetiyle alır ve sonra ödemek nasib olmazsa, Allah (z.c.hz.) kıyamette onun tarafından öder, ödememek kasdı alır ve bu halde de ölürse Allah (z.c.hz.): "Şu kulumun hakkını almayacağımı mı zannettin?" buyurur. Onun sevabından alınıp diğerinin hasenatına ilave edilir. Eğer hasenatı yoksa, diğerinin seyyiatından alınır ve onun üzerine yüklenir. | Ramuz el e-hadis, 398. sayfa, 12. hadis |
12119 | Bir adam masivâ derdi ile sabahlarsa onun Allah ile alakası yoktur. Bir Kimse de müslümanların derdi ile alakalı olmazsa müslümanlardan değildir. | Ramuz el e-hadis, 404. sayfa, 8. hadis |
12179 | Bir Kimse haramdan bir lokma yerse, kırk gün namazı kabul olunmaz ve kırk sabah duası kabul olmaz. Haramın bitirdiği et Cehenneme daha layıktır ve haramın bir lokması da et bitirir. | Ramuz el e-hadis, 409. sayfa, 4. hadis |
12322 | Bir Kimse öğrenmek istediği ilmi kast ederek çıkarsa, onun için Cennete bir kapı açılır. Melaike kanadlarını döşerler. Göklerin melekleri ve denizlerin balıkları onun için istiğfar ederler. Alimin abide fazileti, bedir gecesindeki ayın semadaki küçük bir yıldıza üstünlüğü gibidir. Muhakkak ki alimler Peygamberlerin varisleridir. Muhakkak ki Peygamberler altın ve gümüş miras bırakmazlar ve lakin onlar ilim miras bırakırlar. Kim ilmi alırsa nasibini almış olur. Alimin ölümü öyle bir musibettir ki, başka şeyle telafi olmaz. O, yeri kapanmıyan bir gediktir ve sönmüş bir yıldız gibidir. Bir kabilenin ölümü bir alimin ölümünden daha hafiftir. | Ramuz el e-hadis, 419. sayfa, 10. hadis |
12412 | Bir Kimse, Kimseyi haberdar etmeyerek bir gün nafile oruç tutsa, Allah onu Cennetten başka şeyle taltife razı olmaz. | Ramuz el e-hadis, 426. sayfa, 4. hadis |
12449 | Bir Kimse Allah'ın indindekine (rıdvan ve fazilete) göz dikerse, sema onun gölgeliği, yer yüzü de döşeği olur. Onun için dünya işleri kaygı olmaz. Ne ekin ekmek ihtiyacı ve yerine göre ne de yemek ve ağaç dikmek ihtiyacı olur. Halbuki o Allah'a tevekkül ederek meyvaları yer ve onun rızasını taleb eder. Allah da semavatı ve arzı onun rızkı için kefil kılar. Onlar çalışırlar, helalinden rızkını ona getirirler. O da ölünceye kadar hesapsız harcar. | Ramuz el e-hadis, 428. sayfa, 14. hadis |
12460 | Bir Kimse (bir kadını) boşasa yahud sen bana haramsın dese, yahud bir kadınla nefsini nikahlasa veya başkasını başkasına nikahlasa da sonra ben şakadan yaptım dese bu iş ciddidir. (Bunun şakası olmaz) | Ramuz el e-hadis, 429. sayfa, 11. hadis |
12462 | Bir Kimse malik olmadığını boşasa bu talak olmaz. Malik olmadığını azad etse bu azadlık olmaz. Malik olmadığını nezr etse bu nezir olmaz. Günah işlemeye yemin etse bu da yemin değildir. Sıla-i Rahim yapmamaya yemin etse bu da yemin değildir. (Yemin tutulmaz fakat kefaret ister.) | Ramuz el e-hadis, 429. sayfa, 13. hadis |
12538 | Bir Kimse, "Lâ ilahe illallah" derse bu söz göğe çıkar ve Allah'a varıncaya kadar buna hiç bir hicab mani olmaz. Allah'a ulaşınca Allah sahibine nazar eder ve "Tevhid edene ancak Rahmet nazarı ile bakmak" Allah üzerine haktır. | Ramuz el e-hadis, 435. sayfa, 10. hadis |