No | Hadis Metni | Kaynak |
11138 | bir evde bir döşek adam, bir döşek de ailesi içindir. Üçüncüsü misafir içindir. Dördüncüsü ise şeytan içindir. (ihtiyaçtan fazlası.) | Ramuz el e-hadis, 322. sayfa, 6. hadis |
11149 | Alimin abid üzerine fazileti yetmiş derecedir. İki derecenin arası süratli bir at gidişi ile yüz yıllık yoldur. Bu da şunun içindir ki, şeytan insanlara bir bid'at bıraktığında, alim onu fark eder ve halkı uyarır. Abidin ise bid'atten haberi olmaz, onu tanımaz da. O, ibadeti ile meşguldür. | Ramuz el e-hadis, 323. sayfa, 5. hadis |
11246 | Şeytan dedi ki: "Mal sahibi, şu üç şeyin birinden benden salim olmaz ve sabah akşam ona bunlar için vesvese vermeye çalışırım: Malı helal olmıyan yerden edinmesine uğraşırım. Hak olmayan yere harcatmaya çalışırım. Mala karşı içine sevgi ve muhabbet veririm ki, onu yerine harcayamasın." (Allah'ın siyaneti oldumu başka) | Ramuz el e-hadis, 332. sayfa, 3. hadis |
11522 | biriniz ailesiyle münasebette bulunacağında "Bismillah" ve hem de "Allahım bizi ve nasib edeceğin evladımızı şeytandan uzaklaştır." derse, eğer bu birleşmeden bir çocuk takdir edilmişse, o evlada şeytan hiç bir vakit zarar veremez. | Ramuz el e-hadis, 356. sayfa, 3. hadis |
11647 | Sizden biri uyumak istediğinde şöyle desin: "Allah'a inandım, şeytana küfrettim (reddettim.) Allah'ın vaadi haktır. Peygamer doğru söyledi. Allahım sana tevbe ettim. Ben müslümanlardanım. Allahım, bu gecede gelecek şeylerden sana sığınırım. Ancak hayır ile gelen hariç." | Ramuz el e-hadis, 367. sayfa, 3. hadis |
11686 | bir adamın sultana yakınlığı artarsa, Allah'dan uzaklığı artar. Avanesi çoğalanların da şeytanları artar ve malı çoğalanların da hesabı artar. | Ramuz el e-hadis, 370. sayfa, 4. hadis |
11763 | Allah (z.c.hz.)'ne fıkıhdan (dinde vukufdan) efdal bir şeyle ibadet edilmedi. Muhakkak ki, bir tek fakih şeytan üzerine bin abidden daha şiddetlidir. Her şeyin bir direği vardır, bu dinin direği de fıkıftır. | Ramuz el e-hadis, 376. sayfa, 1. hadis |
11775 | Gökte Ömer (r.a.)'ı ağırlamayan bir melek ve yerde de ondan kaçmayan şeytan yoktur. | Ramuz el e-hadis, 377. sayfa, 1. hadis |
11783 | bir hüzün ki, kalb veya gözdedir, Rahmanidir. O ele, dile geçerse şeytanidir. | Ramuz el e-hadis, 377. sayfa, 9. hadis |
11789 | Şeytan, Ömer (r.a.)'a bir yolda rastlayıp sesini duyunca yolunu değiştirir. | Ramuz el e-hadis, 377. sayfa, 15. hadis |