No | Hadis Metni | Kaynak |
7846 | bir cemaat bir adamın evine girdiğinde, onlar evden çıkıncaya kadar, ev sahibi o cemaatin emiri olur. Ve kendisine itaat de onlara vacib olur. | Ramuz el e-hadis, 45. sayfa, 5. hadis |
8605 | Borç, o borcun sahibine ödettirilir. Yalnız şu üç hal hariç: düşmanla mücadeleden geri kalmamak için borç etmiş ve ödeyemeden ölmüş ise; bir fakir adama garib bir misafir gelmiş ve o evde ölmüş, cenazeyi kaldırmak için o fakir adam borç etmiş fakat ödeyememiş ise; Bekâr bir adam harama girmemek için borçla evlenmiş ödeyememiş ise, Bunların borcunu kıyamette Allah (z.c.hz.) öder. | Ramuz el e-hadis, 98. sayfa, 2. hadis |
8758 | Yılan taifesi cindendir. biriniz onu (evde) görünce (Nuh a.s'ın ahdini koyarak) üç defa üzerine yürüsün. Gene gelirse öldürsün. Zira o şeytandır. | Ramuz el e-hadis, 109. sayfa, 15. hadis |
9037 | evde bir yatak zevc için, bir tane zevce için, bir de misafir için bulunsun yeter. Fazlası şeytan içindir. | Ramuz el e-hadis, 138. sayfa, 3. hadis |
9095 | Muhakkak ki, kıyametin önündeki alametlerden biri de şudur: Adam evinden çıkar ve kendisi evde yokken kadının yaptığını ayakkabısı ve kamçısı ona haber verir. (Cansızların konuşması Kıyamet alametlerinden olup, İsa (a.s.)dan sonra vuku bulacaktır.) | Ramuz el e-hadis, 143. sayfa, 4. hadis |
9387 | Hangi kadın ki, elbisesini, kocasınınkinden başka bir evde çıkarırsa, Allah'la kendi arasındaki perdeyi yırtmış olur. | Ramuz el e-hadis, 179. sayfa, 9. hadis |
9558 | bir evde Kur'an okunduğunda melâike hazır olur. Şeytanlar çekilir. Ev halkına genişlik hasıl olur ve hayır çok, şer az olur. bir evde ise Kur'an okunmadığında, orada şeytanlar hazır olur, melâike bulunmaz, ev halkına darlık gelir, hayır azalır ve şer çoğalır. | Ramuz el e-hadis, 196. sayfa, 2. hadis |
9858 | evde bir koyun bir berekettir. İki koyun iki, üç koyun da üç berekettir. | Ramuz el e-hadis, 215. sayfa, 9. hadis |
10331 | bir evde çöp olursa, o evde bereket kaldırılır. | Ramuz el e-hadis, 250. sayfa, 5. hadis |
11138 | bir evde bir döşek adam, bir döşek de ailesi içindir. Üçüncüsü misafir içindir. Dördüncüsü ise şeytan içindir. (ihtiyaçtan fazlası.) | Ramuz el e-hadis, 322. sayfa, 6. hadis |