No | Hadis Metni | Kaynak |
9955 | Acve (bir hurma nevi) Cennettedir ve onda zehire karşı şifalık vardır. Küm'e (yenen bir mantar) "men" dendir. (Men: Beni İsraile Tih sahrasında ikram olunan şEy) Suyu da göze şifadır. | Ramuz el e-hadis, 222. sayfa, 8. hadis |
9963 | Ulema, Allah'ın kulları üzerinde PEygamberlerin eminleridir. Siz onlardan çekinin ve onlara taarruz etmEyin. Onlar hükümet erkanı ile ihtilat etmedikçe ve dünyaya karışmadıkça (DEyleminin lafzında şu ibare vardır): Sultanla ihtilat eder ve dünyaya karışırlarsa o vakit PEygamberlere hiyanet etmiş sayılırlar, o zaman bunlaran sakının. | Ramuz el e-hadis, 222. sayfa, 16. hadis |
9999 | Ümmetimin fesadı zamanında Benim sünnetimi ayakta tutan bir kimsEye bir şehid sevabı vardır. | Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 18. hadis |
10015 | Kalbler dört nevidir: Açık kalb; örtüsü, kılıfı olmayıb parlıyan nurlu bir kandil gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanmıştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şEy işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane gibidir ki, o tanEyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve kanın büyüttüğü çıban gibidir. O iki beslEyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde o hakim olur.(İman ile nifakı besliyen şEyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse o galib gelir. Ya kalb alaşağı olur, ya da nifak körelir.) | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis |
10053 | Kavi mümin Allah'a, zaif müminden daha hayırlı ve sevgilidir. Gene de her birinde hayır vardır. Sana menfaat verecek şEye haris ol. Fakat Allah'a dayanarak işe giriş ve acze düşme. Eğer sana bir şEy isabet ederse şöyle yapsaydım, böyle olurdu, deme. Lakin Allah böyle takdir etti ve dilediğini yaptı de. Zira "Keşke" sözü şEytanın işine yol açar. | Ramuz el e-hadis, 230. sayfa, 11. hadis |
10174 | Adak iki türlüdür. Birisi Allah'a taat için olan adaktır ki o Allah içindir ve buna vefa lazımdır. Yapılmalıdır. Diğeri, Allah'a masiyet yolunda olan adaktır, o, şEytan içindir. Buna vefa yoktur. Böyle adak için yemin kefareti gibi kefaret vardır. | Ramuz el e-hadis, 239. sayfa, 1. hadis |
10218 | Allah (z.c.hz) lerinin buyurduğu "Yevmi Mev'ud" arefe günüdür. "Şahid" de Cuma günüdür. Cumadan efdal bir güne, güneş ne doğmuş, ne de batmıştır. Ve o günde öyle bir saat vardır ki, bir müslüman ona rastlar da Allah'a hayır dua ederse, muhakkak Allah onu kabul eder ve bir şEyden sığınırsa Allah onu ondan korur. | Ramuz el e-hadis, 241. sayfa, 15. hadis |
10219 | "Yevmi Mev'ud" kıyamet günüdür. "Yevmi Meşhud" arefe günüdür. "Şahid" de Cuma günüdür. Cuma'dan efdal bir güne güneş ne doğmuş ne de batmıştır. Ve o günde öyle bir saat vardır ki , bir müslüman ona rastlar da Allah'a hayır dua ederse muhakkak Allah onu kabul eder ve birşEyden sığınırsa Allah ondan onu korur. | Ramuz el e-hadis, 241. sayfa, 16. hadis |
10253 | Anaya babaya ihsan, ömrü artırır. Yalan, rızkı azaltır. Dua kazayı geri çevirir. Allah Tealanın mahlukatı hakkında kaza takdiri vardır. Bunlar: Muhdes kaza ve nafiz (kati) kaza. PEygamberlerin ulemaya iki derece üstünlüğü vardır. Ulemanın ise şuhedaya bir derece üstünlüğü vardır. | Ramuz el e-hadis, 244. sayfa, 3. hadis |
10279 | MelhamEyi kübra (büyük harbler) ile Konstantiniye'nin (Burada Roma kastedilmiştir) fethi arasında altı sene vardır. Yedinci de Mesih deccal çıkar. | Ramuz el e-hadis, 246. sayfa, 4. hadis |