No | Hadis Metni | Kaynak |
9895 | Cuma kılınan camideki farz namaz haccı mebrur ve nafile namaz ise kabul Olunmuş bir hac OlOr:green'>gibidir. Cuma kılınan camide namaz kılmak, diğer mescidlerdeki beşyüz namaza bedeldir. | Ramuz el e-hadis, 218. sayfa, 12. hadis |
9922 | Yeyip te şükreden kimse, Oruç tutup ta sabreden OlOr:green'>gibidir. | Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 9. hadis |
9923 | Taun, ümmetim için şehidliktir. Ve cinlerden Olan düşmanınıza karşı kuvvettir. KOltuk altında ve burnun altındaki yumuşak kısımda çıkar. Bundan kaçan, cepheden kaçan OlOr:green'>gibidir. Ve sabreden Allah yOlunda cihad eden kimse OlOr:green'>gibidir. | Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 10. hadis |
9928 | Kabenin etrafında tavaf, namaz OlOr:green'>gibidir. Yalnız farkı, burada kOnuşulabilir. Ancak kim kOnuşursa hayır kOnuşsun. | Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 15. hadis |
9931 | Abdestli Olarak uykuya yatan kimse, gündüz saim, gece kaim OlOr:green'>gibidir. | Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 18. hadis |
9945 | Ödünç alınan şey ödenir. Hediyeye karışılık verilir. BOrç, ödenmesi icap eden şeydir. Ve kefil de bOrçlu OlOr:green'>gibidir. | Ramuz el e-hadis, 221. sayfa, 14. hadis |
9975 | Suda bOğulan şehiddir, yangında ölen şehiddir. Garib ölen şehiddir. Zehirli hayvanla zehirlenen şehiddir. İç illeti ile ölen şehiddir. Yıkık altında kalan şehiddir. KOcasını kıskandığını saklayan, Allah yOlunda mücahid OlOr:green'>gibidir ve O kadına şehid ecri vardır. Malı uğrunda öldürülen şehiddir. Nefsini müdafaa için ölen şehiddir. Kardeşi için öldürülen şehiddir. KOmşusu için ölen de şehiddir. Marufla emreder ve mürkerden nehyederken ölen de şehiddir. | Ramuz el e-hadis, 225. sayfa, 8. hadis |
9985 | Taundan kaçan, harpten kaçan OlOr:green'>gibidir. Ona sabreden ise harbte sebat eden kimse OlOr:green'>gibidir. | Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 4. hadis |
10003 | Namaz üzerinde Oturan adam, ibadette Oturan OlOr:green'>gibidir. Evinden çıkıp dönünceye kadar namazda yazılır. | Ramuz el e-hadis, 227. sayfa, 4. hadis |
10015 | Kalbler dört nevidir: Açık kalb; örtüsü, kılıfı Olmayıb parlıyan nurlu bir kandil OlOr:green'>gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanmıştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız Olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şey işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı Olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta Olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane OlOr:green'>gibidir ki, O taneyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve kanın büyüttüğü çıban OlOr:green'>gibidir. O iki besleyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde O hakim Olur.(İman ile nifakı besliyen şeyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da Oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse O galib gelir. Ya kalb alaşağı Olur, ya da nifak körelir.) | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis |