No | Hadis Metni | Kaynak |
10921 | İnsanların şerlilerindendir o fasık ki, Allah kitabını okudu ve dini de, fıkhı da öğrendi de hakim mevkiindeki fasıka dalkavuk oldu. Ve o adam bunun okuyuşu ile keyf etti. Allah (bunların her ikisinin de) söyliyenin de, dinliyenin de kalbini mühürler. | Ramuz el e-hadis, 305. sayfa, 4. hadis |
11676 | Bir kavim Allah'ın evlerinden birinde toplanır da, Allah'ın kitabını okurlar ve onu birbirlerine öğretirlerse, üzerlerine sekinet iner. Rahmet onları kaplar ve melekler sarar. "Ve zekerehümullâhü fî men indek" Allah onları indi ilahisindekiler arasında anar. | Ramuz el e-hadis, 369. sayfa, 9. hadis |
12191 | Bir kimse marufla emreder, münkerden nehyederse o Allah'ın yeryüzünde halifesidir, kitabının halifesidir ve Resulünün halifesidir. | Ramuz el e-hadis, 410. sayfa, 3. hadis |
12566 | Bir kimse emirin yanında (Riya için) Allah'ın kitabını okursa, Allah o kimseye emirin yanında okuduğu her bir harfe karşılık bir lanet eder. Emire de on lanet eder. Kıyamet günü Kur'an o kimse ile muhasama eder. O orada "Helak olduk" diye bağırır da, işte o kimse, kendilerine "Bu gün yanlız bir kere helak olmayı değil, bir çok defa helak olduk diye bağırın" denilenlerden olur. | Ramuz el e-hadis, 438. sayfa, 4. hadis |
12916 | Kur'anla mücadele etmeyin. Allahın kitabının bazı kısımlarını bazısına yalanlatmayın (tezat aramayın) VAllahi; mü'min onunla mücadele ederse yenilir. Münafık onunla mücadele ederse, galip geldiğiniz zannetse bile mahkum olur. (Galebesi necat sebebi olmaz) | Ramuz el e-hadis, 467. sayfa, 9. hadis |
13266 | Ey insanlar, Allah Teala kitabını Peygamberlerin lisanı üzere indirdi. Helalini helal, haramını haram kıldı. Peygamberlerinin lisanı üzerine indirdiği kitabında helal kıldıkları kıyamete kadar helaldir. Peygamberinin lisanı üzerine indirdiği kitabındaki haram kıldıkları da kıyamete kadar haramdır. | Ramuz el e-hadis, 495. sayfa, 8. hadis |
13378 | Cemaate, onların Allah'ın kitabını en iyi okuyanı iman olur. Eğer kıraatte müsavi ise, onların sünneti en iyi bileni, sünnette müsavi ise onların hicrete önce gideni, hicrette de müsavi iseler, yaşça onların önde olanı imam olur. Misafir ev sahibine veya biri Sultana, izni olmadıkça imam olmasın ve misafir evin ihtiram mevkiine oturmasın. | Ramuz el e-hadis, 506. sayfa, 2. hadis |