Arama Sonuçları mı der

Hızlı Erişim Linki: https://www.hadisarabul.com/hadisbul/49861-mi-der/130

NoHadis MetniKaynak
9869 Her müşterek şeyde Şüf'a (hissedarın satın alma hakkı) vardır. Tarlada, arazide, evde, bahçede, alacağını veya alayacağını bildirinceye kadar hissedara sormadan satmak salih (geçerli) olmaz. Eğer ona sormaktan istinkaf ederek (satarsa) hissedar razı olmadığı takdirde, o malı, o hissedar, satın alya daha layıktır.Ramuz el e-hadis, 216. sayfa, 2. hadis
9876 Şehidler Allah'ın divanında, yakuttan minberler üzerinde, misk tepelerinde ve Arş-ı Alanın gölgesi altındadırlar. Onun gölgesinden başka gölge olyan bir günde Allah Teala buyurur ki: "Nasıl, sözümde sabit olmadım ?" derler ki "Evet Yarabbi durdun."Ramuz el e-hadis, 216. sayfa, 9. hadis
9925 Taun, Allah'ın istediğine gönderdiği bir azabtır. Allah, bunu müminlere rahmet olarak kılar. Bir kimse, beldesinde taun vaki olur ve o da onu sabırla ve sabrına karşılık sevab umarak beklerse ve ancak Allah'ın yazş olduğu şeyden başkasının kendisine isabet etmiyeceğini bilerek karşılarsa, o kimse için bir şehid ecrinin misli vardır.Ramuz el e-hadis, 220. sayfa, 12. hadis
10015 Kalbler dört nevidir: Açık kalb; örtüsü, kılıfı olmayıb parlıyan nurlu bir kandil gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şey işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane gibidir ki, o taneyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve kanın büyüttüğü çıban gibidir. O iki besleyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde o hakim olur.(İman ile nifakı besliyen şeyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse o galib gelir. Ya kalb alaşağı olur, ya da nifak körelir.)Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis
10038 Allah rızası için ezan okuyan müezin, ezan okuduğu müddetçe, kanı içinde kıldayan şehid gibidir. Ona yaş ve kuru her şey şehaded eder. Ölürse, kabrinde kurtlanmaz.Ramuz el e-hadis, 229. sayfa, 11. hadis
10045 Mü'min, insanların kendinden emin olduğu ve müslüman da müslümanların dilinden zarar görmediği kimsedir. Muhacir de fenalığı terkeden adamdır. Nefsim yed-i kudretinde olan Allah'a yemin ederim ki, komşusu kendisinin eziyetinden emin olyan kimse Cennete giremez.Ramuz el e-hadis, 230. sayfa, 3. hadis
10099 İsteme (dilencilik), insanın yüzünde tırk yarası hasıl eder. Kim dilerse bu yarayı yüzünde bıraksın ve kim de dilerse dilenciliği terketsin. Ancak hükümetten hakkını istemek veya başka çıkar yol bulamadığı zaruret hali hariç.Ramuz el e-hadis, 234. sayfa, 8. hadis
10127 Asa ile yürümek tevazudandır. O kimsenin her bir adına bir sevab yazılır ve bin derece yükseltilir.Ramuz el e-hadis, 236. sayfa, 7. hadis
10175 Allah'ın yardı, kulun sabrı ile bebaberdir. derdin ferahlayıp açılmasıda musibetle beraberdir. Muhakkak ki her güçlükle beraber bir kolaylık vardır. Muhakkak ki her güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Ramuz el e-hadis, 239. sayfa, 2. hadis
10186 Hediye, işitmeyi ve duyguyu giderir. (Hediye veren adan kusuru görülmez, sözleri işitilmez olur.)Ramuz el e-hadis, 239. sayfa, 13. hadis