No | Hadis Metni | Kaynak |
9868 | Şifa üç şeydedir: Bal şerbeti, hacamatla alınan Kan, ateşle dağlama. Ben ümmetimi ateşle dağlamadan men ederim. | Ramuz el e-hadis, 216. sayfa, 1. hadis |
9963 | Ulema, Allah'ın kulları üzerinde Peygamberlerin eminleridir. Siz onlardan çekinin ve onlara taarruz etmeyin. Onlar hükümet erKanı ile ihtilat etmedikçe ve dünyaya karışmadıkça (Deyleminin lafzında şu ibare vardır): Sultanla ihtilat eder ve dünyaya karışırlarsa o vakit Peygamberlere hiyanet etmiş sayılırlar, o zaman bunlaran sakının. | Ramuz el e-hadis, 222. sayfa, 16. hadis |
9975 | Suda boğulan şehiddir, yangında ölen şehiddir. Garib ölen şehiddir. Zehirli hayvanla zehirlenen şehiddir. İç illeti ile ölen şehiddir. Yıkık altında kalan şehiddir. Kocasını kısKandığını saklayan, Allah yolunda mücahid gibidir ve o kadına şehid ecri vardır. Malı uğrunda öldürülen şehiddir. Nefsini müdafaa için ölen şehiddir. Kardeşi için öldürülen şehiddir. Komşusu için ölen de şehiddir. Marufla emreder ve mürkerden nehyederken ölen de şehiddir. | Ramuz el e-hadis, 225. sayfa, 8. hadis |
10015 | Kalbler dört nevidir: Açık kalb; örtüsü, kılıfı olmayıb parlıyan nurlu bir Kandil gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanmıştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun Kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şey işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane gibidir ki, o taneyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve Kanın büyüttüğü çıban gibidir. O iki besleyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde o hakim olur.(İman ile nifakı besliyen şeyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse o galib gelir. Ya kalb alaşağı olur, ya da nifak körelir.) | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis |
10038 | Allah rızası için ezan okuyan müezin, ezan okuduğu müddetçe, Kanı içinde kımıldayan şehid gibidir. Ona yaş ve kuru her şey şehaded eder. Ölürse, kabrinde kurtlanmaz. | Ramuz el e-hadis, 229. sayfa, 11. hadis |
10087 | Medine Benim hicret ettiğim yerdir. Arzda yatacağım yerdir. Ümmetim üzerine komşularıma (ensara) yardım borçtur. Kebairden sakındıkları müddetçe. Kim bunu yapmazsa Allah ona Cehennem ehlinin irinlerinden aKan sudan içirir ve onu perişan eder. | Ramuz el e-hadis, 233. sayfa, 13. hadis |
10102 | Hastalık sebebiyle Kanı gelen kadın, hayız günlerinde namazı terkeder. Fakat adet sayısı geçtikten sonra yıKanır, namaz kılar. Yalnız abdestini her namazda yeniden alır. | Ramuz el e-hadis, 234. sayfa, 11. hadis |
10207 | Yukarı el aşağıdaki elden hayırlıdır. Efradı ailenden vermeye başla. SadaKanın yarısı varlıktan verilendir. (Sebebi gözü kalmış olmamak ve gözünde büyümemek). Kim ki (dünyevi hususta) istiğna ederse, Allah onu müstağni (ihtiyaçsız) kılar. Kim ki elini gözünü ötekinden berikinden çekerse Allah da ona iffet ihsan eder.(Gönül zenginliği ve afıflık nefisle mücadeleden olur) | Ramuz el e-hadis, 241. sayfa, 4. hadis |
10339 | Kız-oğlan-kız alınız. Onların ağızları tatlıdır. Çok çocuk yaparlar, aza da Kanaat ederler. | Ramuz el e-hadis, 250. sayfa, 13. hadis |
10439 | Lohusa kadın kırk gece bekler. Bundan önce temizlik görürse, temiz hükmü giyer. Kırk gün geçerse özürlü addedilir. YıKanır ve namaza devam eder. Kan fazla gelirse, her namaza bir abdest alır. | Ramuz el e-hadis, 258. sayfa, 9. hadis |