No | Hadis Metni | Kaynak |
9298 | Dikkat edin, sizden biri kardeşinin verdiği hediyeyi red etmesin. Eğer bir şey bulursa ona mukabelede bulunsun. nefsim yed-i kudretinde Olana yemin ederim ki, Bana bir (koyun) kolunun ucu hediye edilse kabul ederim. Ve eğer bir kol için davet edilsem ona icabet ederim. | Ramuz el e-hadis, 171. sayfa, 1. hadis |
9311 | Kadınlarla bir arada yalnız kalmaktan sakın. nefsim yed-i kudretinde olana yemin ederim ki, bir kişi bir kadınla yanlız kalmaz ki, aralarına şeytan girmiş olmasın. Bir kimsenin çamur veya balçığa bulaşmış bir hınzırla sıkışık durumda olması, o kimse için kendine helal olmıyan bir kadınla omuz omuza sıkışık olmasından daha hayırlıdır. | Ramuz el e-hadis, 172. sayfa, 7. hadis |
9536 | İyilik, nefsin sükunet bulanı ve kalbin de tatmin olanıdır. Günahda ise için rahat etmez ve kalin de mutmain olmaz, müftüler sana fetva verse bile. | Ramuz el e-hadis, 194. sayfa, 9. hadis |
9814 | Annesinin- babasının ihtiyacını karşılamak veya onları insanlardan müstağni kılmak için çalışan kimse, fisebilillah çalışıyor demektir. Ailesinin veya çocuklarının ihtiyacını karşılamak veya onları insanlardan müstağni kılmak için çalışan kimse de gene fisebilillah çalışıyor demektir. Kendi nefsinin ihtiyacını gidermek ve insanlara muhtaç olmamak için çalışan da yine fisebilillah çalışıyor gibidir. Hilede, hud'ada olan ise şeytan çalışıyor demektir. | Ramuz el e-hadis, 212. sayfa, 5. hadis |
9975 | Suda boğulan şehiddir, yangında ölen şehiddir. Garib ölen şehiddir. Zehirli hayvanla zehirlenen şehiddir. İç illeti ile ölen şehiddir. Yıkık altında kalan şehiddir. Kocasını kıskandığını saklayan, Allah yolunda mücahid gibidir ve o kadına şehid ecri vardır. Malı uğrunda öldürülen şehiddir. nefsini müdafaa için ölen şehiddir. Kardeşi için öldürülen şehiddir. Komşusu için ölen de şehiddir. Marufla emreder ve mürkerden nehyederken ölen de şehiddir. | Ramuz el e-hadis, 225. sayfa, 8. hadis |
10034 | Akıllı, nefsini güden (te'dib ve muhasebe eden) ve ölümden sonrası için amel eden kimsedir. Aciz de odur ki nefsini hevasına koyuverir ve Allah'a (iyi yapar inşaallah) diye temennide bulunur. | Ramuz el e-hadis, 229. sayfa, 7. hadis |
10425 | Kıyamet gününde Azameti Kibriyadan arz serili kalır ve bu arzda hiç kimseye ayağını bastığı yerden fazla bir yer düşmez. İlk çağrılacak Ben olurum. Ve Cebrail (a.s)'ı, Allah (z.c.hz)'lerinin sağında ayakta bulurum. Hayır Vallahi, nefsim yed-i kudretinde olan Allah'a yemin ederim ki Cebrail (a.s) bu hadiseden önce Allah'ı görmedi. Ben derim ki: "Yarabbi Bu Bana geldi de senin tarafından Bana gönderildiğini söyledi." Cebrail ise o sırada sükut eder. Aziz ve Celil olan Allah buyurur ki: "Doğru söyledi. Ben onu Sana hacetin için gönderdim." Ben derim ki: "Yarabbi, Ben bir takım kullar bıraktım ki, çeşitli beldelerde Sana ibadet ettiler. Ve Seni vadilerde zikrettiler. Şimdi Senin nezdinden getireceğim cevaba intizar ediyorlar." Allah buyurur ki: "Ben onlar hususunda seni mahcub etmiyeceğim." İşte bu teminat, Allah Tealanın: "Umulur ki Rabbın Seni Makam-ı Mahmud'a eriştirir." Mealindeki kavlinde buyurduğu "Makam-ı Mahmud'un" ifadesidir. | Ramuz el e-hadis, 257. sayfa, 6. hadis |
10496 | Üç şey bir kimsede bulunursa o kimse "Ebdaller" (kırklardan)dır. Ki dünya ve dünya halkının kıvamı onlarladır. (Onların yüzü suyu hürmetine yaşarlar): Kazaya rıza, Allahın haram ettiği şeye sabır (dayanmak), Allahın hakkından ötürü gazab etmek. (nefsin için pireye bile kızmayacaksın) | Ramuz el e-hadis, 264. sayfa, 1. hadis |
10718 | Para vardır, nefsine infak etmişsindir. Para vardır, ana babana harcamışsındır. Para vardır, oğlun için sarfetmişsindir. Para vardır, zevcene harcamışsındır. Para vardır, Allah yolunda harcamışsındır. İşte bu sonuncusu sevab bakımından en güzeldir. | Ramuz el e-hadis, 285. sayfa, 2. hadis |
10755 | Receb "Haram" aylarındandır ve onun günleri altıncı semanın kapıları üzerinde yazılıdır. Bir kimse onda bir gün oruç tutar ve bu orucunu Allah'ın takvası içinde ikmal ederse, o kapı ve günler dile gelerek şöyle derler: "Ya Rabbi onu mağfiret et." Şayet orucunu takva üzere tamamlamazsa istiğfar etmezler ve: "nefsin sana oyun etti" derler. | Ramuz el e-hadis, 289. sayfa, 1. hadis |