No | Hadis Metni | Kaynak |
10256 | Mümin kadının iyiliği, yetmiş sıddık ameline bedeldir. bir facire kadının fücuru da bin facirenin ameline bedeldir. | Ramuz el e-hadis, 244. sayfa, 6. hadis |
10276 | Şam'da bir ev (hamam) vardır ki, müminlerin oraya peştemalsız girmeleri ve kadınların ise girmeleri herhalde haramdır. | Ramuz el e-hadis, 246. sayfa, 1. hadis |
10336 | Evlen. İffetine iffet katarsın. Ancak, şu beş türlü kadını alma; "Şehbere, Lehbere, Nehbere, Haydere ve Lefut." Ey Allah'ın Resulü! Söylediğinden bir şey anlamadım" dendi. Buyurdu ki: Siz Arablar değilmisiniz? Şehbere, zayıf uzun boylu, Lehbere yüzsüz çakır, Nehbere hoşa gitmiyecek kadar kısa, Heydere koca karı, ve Lefut ise, senden başkasından çocuğu olan kadındır. | Ramuz el e-hadis, 250. sayfa, 10. hadis |
10361 | Sadaka verin ey kadınlar. Zira sizin çoğunuz cehennem odunudur. Muhakkak ki sizler ekseriyetle şikayet edersiniz ve erkeklerinize küfran-ı nimette bulunursunuz. (Resulallah, bir bayram namazında kadınlara böyle hitap etmiştir) | Ramuz el e-hadis, 252. sayfa, 6. hadis |
10401 | Gök kapıları gece yarısında açılır ve bir münadi şöyle nida eder: "Var mı dua eden, duası kabul edilsin.Var mı istiyen, isteği verilsin. Var mı belaya uğrayan, belası kalksın." Ve o zamanda dua eden hiç bir müslüman yoktur ki, duası kabul edilmesin. Yalnız, zina yapılmasına önayak olan kadın veya çok öşür alan (haksız olarak müstesna) | Ramuz el e-hadis, 255. sayfa, 9. hadis |
10439 | Lohusa kadın kırk gece bekler. Bundan önce temizlik görürse, temiz hükmü giyer. Kırk gün geçerse özürlü addedilir. Yıkanır ve namaza devam eder. Kan fazla gelirse, her namaza bir abdest alır. | Ramuz el e-hadis, 258. sayfa, 9. hadis |
10449 | Mehirlerinizde kolaylık gösterin. Zira, adam kadına fazla mehir verirse, nefsinde, bu sebeble bir adavet meydana gelebilir. | Ramuz el e-hadis, 259. sayfa, 7. hadis |
10471 | bir üç, bir üç daha, bir üç daha. birinci üçe gelince: Üç zümreye yemin olmaz. Üç zümre melundur, Üç zümre de vardır ki, onlar hususunda şüphe ederim. Kendilerinde yemin olmıyan üçe gelince; Evladın babasına yemini, kadının kocasına yemini, kölenin efendisine yemini olmaz. Mel'unlara geince: Ana-Babaya lanet eden melundur. Allah'tan gayrisi için kurban kesen melundur. Arazinin hudud işaretlerini değiştiren de melundur. Hakkında şüphe ettiklerime gelince: Uzeyr (a.s) bilmem Peygamberdir, bilmem değil. Tubba mel'un oldu mu olmadı mı bilmem. (Sonradan müslüman olmuş) "Had"ler, sahibine kefaret olur mu olmaz mı bilmem. (Sonradan kefaret olmuş) | Ramuz el e-hadis, 261. sayfa, 5. hadis |
10509 | Üç kimse, kıyamette, Allah'ın gölgeliklerinden başka hiçbir gölgenin olmadığı günde Arş-ı Âlâ'nın gölgesinde bulunacaktır: Nereye yönelse, Allah'ın kendisi ile olduğunu bilen adam. bir kadının zina teklifini reddeden adam. bir kimseyi, Allah'ın Celali için seven adam. | Ramuz el e-hadis, 266. sayfa, 2. hadis |
10515 | Üç kimsenin namazı kabul olmaz: Kendisini istemedikleri halde bir kavme imam olan adamın, kocasını darıltarak geceleyen kadının, efendisinden kaçan kölenin. | Ramuz el e-hadis, 266. sayfa, 8. hadis |