No | Hadis Metni | Kaynak |
9401 | Hangi adam ki, ödememek niyetiyle borç ederse, Bu adam Allah'ın huzuruna hırsız olarak çıkar. | Ramuz el e-hadis, 181. sayfa, 1. hadis |
9405 | Hangi adam ki bir mal sattı, parasını da henüz almadan, satın alan kimse iflas etti ise ve o da malı o kimsenin yanında Buldu ise, mal kendisinin olur. Bir miktar bedel almışsa "Gurema" (alacaklılar) sırasına girer. | Ramuz el e-hadis, 181. sayfa, 5. hadis |
9413 | Hangi bir kul ki başına, Allah'ın kendisini ondan men ettiği bir şey (günah) geldi ve sonra da cezası (haddi) kendisine verildi ise, Bu had o adama Bu günah için kefaret olur. | Ramuz el e-hadis, 182. sayfa, 4. hadis |
9415 | Hangi bir adam ki islamdan çıkarsa, önce onu tövbeye davet et. Ederse kaBul et. Tövbe etmezse boynunu vur. Hangi kadın ki islamdan dönerse onu tövbeye davet et. Ederse kaBul et, etmezse esir et. | Ramuz el e-hadis, 182. sayfa, 6. hadis |
9416 | Hangi bir adam ki, ihtiyarlığını saklamak için, beyaz kıllarını yolar, Bu kıllar kıyamet gününde süngü olur ve ona batırılır. | Ramuz el e-hadis, 182. sayfa, 7. hadis |
9479 | İslam, Allah'a şirk etmeksizin, Ona ibadet etmekliğin, namazı kılmaklığın, zekatı vermekliğin, orucu tutmaklığın, hacca gitmekliğin, emri bil- maruf ve nehy-i anilmünkerle emretmekliğin ve ehline selam vermekliğindir. Bunlardan birini terketmek, İslamiyet sehiminden birini terketmek demektir. Kim ki hepsini bırakırsa, müslümanlığa arkasını çevirmiş bir adam olur. | Ramuz el e-hadis, 189. sayfa, 4. hadis |
9570 | Günahtan tövbe eden günahsız gibidir. Günahı bırakmadan istiğfar eden, Allah'la alay ediyor demektir. Bir kimse müslüman birine eza ederse, Bundan dolayı o adama, yerde biten hurma ağaçları kadar günah terettüp eder. | Ramuz el e-hadis, 197. sayfa, 2. hadis |
9723 | Atların, kıyamete kadar hayır nasiyelerinden eksik olmaz. At üç türlüdür. Sevab, günah ve setir atı. (fakirlikten perde) Setir atı; Bir adam atı, hayatında bir güzellik için edinir. Hakkına tecavüz etmez. Darlığında da bolluğunda da onun karnına bakar. Yüküne de dikkatli olursa o at kendisine setirdir. Sevab atına gelince Allah rızası için olan attır. Onun her şeyinden sevab alır. Karnına giren ve çıkandan hiçbir şey kaybolmaz. Hepsinden ecir alır. Hayvanın vadide her dolaşmasından o kimsenin mizanına bir şey girer. Günah atına gelince: Çalım için, zevk için beslenir ki, Bu da vebal atıdır. Buna da her harcanan, gübresi, çişi bile mizanının şer tarafında yer tutar. Vadide dolaşması da sahibine günah yazılır. | Ramuz el e-hadis, 206. sayfa, 8. hadis |
9725 | Atın kıyamete kadar nasiyesinden hayır eksik olmaz. Kim ki Bunu harp için beslerse, onun tokluğu, açlığı, suya kanması ve susuzluğu tersi ve bevli onun için kıyamette felah sebebi olur. Zevk ve çalım için besliyen için ise o atın tokluğu, açlığı, suya kanması, susuzluğu, tersi ve bevli o adam için kıyamette husran sebebi olur. | Ramuz el e-hadis, 206. sayfa, 10. hadis |
9727 | Başı boş hayvanın yaptığı kazadan dolayı bir tazminat yoktur. (Uykudaki) adamın ayağının yaptığı hasardan da tazminat yoktur. Kuyu veya maden ocağında bir kaza olmuşsa Bunların da tazminatı yoktur. Defineden (beytülmale) beşte bir hisse vermek lazımdır. | Ramuz el e-hadis, 207. sayfa, 2. hadis |